úterý 22. června 2010

Ringo Starr/"Y Not" - Recenze

Před nedávnem nás bývalý Beatle Ringo Starr obšťastnil svým novým dílkem a nutno říct, že se mu to docela dobře povedlo. Desku s názvem "Y not" si Ringo produkoval celou sám a přizval si na ní několik výjmečných hudebních hostů. Kytar se chopili Dave Stewart z Eurythmics nebo třeba Joe Walsh z Eagles. Za klávesy zasedl Benmont Tench. Asi nejvýraznějším hostem, který na desce vystupuje je Ringův parťák z The Beatles Paul McCartney. Jeho basa zní v druhé písni alba - Peace Dream. Hlavně si ale s Ringem střihl duet v nádherné baladě Walk with you. Nutno podotknout ještě účast mladé soulové zpěvačky Joss Stone.
Tohle album je sice krátké časově, ale délka jeho života a ozvěny bude bezesporu dlouhá. Ringo Starr nikdy nebyl skladatelem extra hitů, které vás na první poslech uchvátí a není tomu tak ani na současném albu. Přesto to není vůbec na škodu. Písničky jsou vyvážené, vyzařuje z nich optimismus, hlavními tematy jsou láska a mír. Při poslechu tohoto alba cítíte jak se vám v těle rozlévá cosi, co bych popsal jako pocit uklidnění a načerpání nových sil. Pozitivní energie z písniček je veliká. Ringo se na desce dobře vypořádal i se zpěvem, ve kterém ne vždycky byl úplně nejsilnější. Mezi nejlepší písně patří Peace Dream, Walk with you, Y not, Who´s your dady. Walk with you je již zmíněným duetem s Paulem McCartneym a má parametry možného hitu, především ale jde o krásnou písničku dvou hudebníků, kteří rozhodně mají ještě světu co nabídnout. Peace Dream naráží na Johna Lennona (..just like John Lennon said in Amsterodam from his bad..)a jeho postelové mírové dýchánky. Píseň Who´s your daddy je podařeným duetem Ringa a mladé zpěvačky Joss Stone.
Ač může deska působit místy poněkud nudně, jedná se o podařené hudební dílo. Je vidět, že Ringo to ještě rozhodně nebalí a je to jen dobře! Pro fanoušky Ringa nutnost, pro ostatní příjemné zpestření dne kvalitní hudbou. Z možných deseti bodů dávám sedm.